Huurvoorwaarden

Huurovereenkomst  / Algemene voorwaarden 


Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de tijdelijke huurovereenkomst tussen de verhuurder en de huurder voor een kortdurend verblijf in het Vakantiehuis Het Gevoel, 
zoals deze in de overeenkomst en per mail, is vastgelegd.

De algemene voorwaarden beschermen de huurder en verhuurder en zijn om deze reden uitvoerig beschreven.
 
Bij zorgvuldigheid van verhuurder en huurder, zodat alles goed verloopt en de vakantiewoning netjes blijft zoals het door de verhuurder is aangeboden, zullen deze uitgebreide voorwaarden voor zowel de huurder als verhuurder niet als belemmerend en alleen als richtlijn worden ervaren. 


Wij wensen dan ook iedereen een fantastisch verblijf toe, geniet van Het Gevoel.


Het contract bestaat uit het aanvaarden van de algemene voorwaarden, zoals hieronder beschreven.


Deze huurovereenkomst en de factuur vormen samen het huurcontract tussen de verhuurder Jo en Petra Wilmsen – Janssen en de huurder van Vakantiehuis Het Gevoel.


Gevestigd aan de Gerrisstraat 2 6031 NT Nederweert. Telefoon: 0495-625902 / 06 - 20928938  

info@vakantiehuishetgevoel.nl / www.vakantiehuishetgevoel.nl

 

Artikel 1

Totstandkoming huurovereenkomst, de verhuurder informeert de huurder over de vakantiewoning,

de prijzen en de voorwaarden, die voor de totstandkoming van de huurovereenkomst van belang zijn. 


De huurovereenkomst wordt afgesloten tussen de verhuurder en de huurder. 
De huurovereenkomst wordt van kracht zodra de huurder te kennen heeft gegeven dat hij de algemene voorwaarden heeft gelezen

- dit gebeurt door het aanvinken op de website dat de algemene voorwaarden aanvaard worden - alsook een aanbetaling van de huurprijs is ontvangen volgens de in artikel 2 beschreven richtlijnen.

 

Artikel 2

De huurder gelieve 50% aanbetaling van het te betalen bedrag binnen 7 dagen te voldoen na ontvangst van de bevestiging per email


Betaling op bankrekening van de verhuurder:


PHM Janssen - Wilmsen / HJE Wilmsen
NL18 ASNB 8832 0323 25 
ASNBNL21
O.v.v. voor en achternaam en tijdvak van verblijf.


Het bedrag van de huurprijs, de aanbetaling en het resterende bedrag worden in dezelfde bevestigingsmail vastgelegd. 
Wanneer de aanbetaling niet binnen de gestelde termijn op de bankrekening van de verhuurder is overgemaakt, wordt de huurovereenkomst geacht niet tot stand te zijn gekomen. 
De verhuurder kan zonder enige kennisgeving of schadevergoeding opnieuw beschikken over de vakantiewoning en deze weer te huur aanbieden.
 
Uiterlijk 30 dagen (1 maand) voor aanvang van de huur van de vakantiewoning dient de volledige huurprijs (totaalprijs minus de aanbetaling) en de huurwaarborg te zijn overgemaakt op de rekening van de verhuurder. 


Wanneer hieraan niet is voldaan, vervalt het recht op het huren van vakantiewoning Het Gevoel.

In het geval dat de huurovereenkomst binnen de 30 dagen voor de dag van aanvang tot stand komt,

zal direct bij ondertekening van de huurovereenkomst de gehele huurprijs en tevens de huurwaarborg worden voldaan.
Bij een niet-tijdige betaling is de huurder in verzuim. 


De verhuurder stelt hem hiervan schriftelijk of per email op de hoogte.
Hij heeft dan alsnog de mogelijkheid het verschuldigde bedrag direct over te maken.
Indien de betaling dan alsnog uitblijft, wordt de huurovereenkomst geannuleerd op de dag van het verzuim en worden annuleringskosten in rekening gebracht (zie artikel 12).


Artikel 3 – Gebruik en kosten

Er wordt vanuit gegaan dat de huurder zuinig met de energie zal omgaan en hij rekening houdt met de kosten hiervan. 


Helaas zijn we genoodzaakt met de fors gestegen kosten van de energie om deze in rekening te brengen.
Energiekosten November - December - Januari - Februari - Maart en April

Weekend € 25, -

Midweek  € 35, -

Week       € 45, -


Het waterverbruik is bij de prijs in begrepen maar wij willen vragen hier met respect mee om te gaan, wat mogen we blij zijn dat dit ons ter beschikking staat :)


Inclusief:

Standaard eindschoonmaak is inbegrepen in de huurprijs

Toeristenbelasting voor de Gemeente Nederweert

Keukenlinnen inbegrepen


Bedlinnen € 12,50 per persoon inclusief het opmaken van de bedden.

We vinden het fijn als u de bedden af wil halen bij vertrek.

Badhanddoek € 2,75 per stuk of zelf meenemen.


We gaan er vanuit dat de huurder voor vertrek de woning opgeruimd en bezemschoon achterlaat.

In geval van ernstige vervuiling kan de huurwaarborg (deels of in zijn geheel) worden gebruikt ter vergoeding van de gemaakte schoonmaakkosten.

Er worden geen extra kosten in rekening gebracht als er is voldaan aan de in artikel 11 beschreven voorwaarden.

Zijn er naast de huurprijs en gebruikskosten nog andere kosten van toepassing,
dan staat dit op de website van de verhuurder vermeld.

De huurder dient de eventuele extra kosten,

bovenop de huurprijs en gebruikskosten, op dezelfde wijze te voldoen als de huurprijs.
 
 

Artikel 4 - Huurwaarborg

Om een goede afloop van de huurovereenkomst te verzekeren,
betaalt de huurder een huurwaarborg van € 250. 
Deze dient met het resterende saldo huur (na aftrek van het voorschot) te worden betaald.

De verhuur zal niet doorgaan indien hieraan niet is voldaan. 
Na de verhuring zullen de eventueel extra gemaakte schoonmaakkosten, buitenproportioneel energieverbruik, vermissing van inventaris en/of schade aan de vakantiewoning van de borg worden afgetrokken.

De (resterende) borg wordt na inspectie terug betaald min eventuele kosten van gebreken die tijdens het verblijf zijn ontstaan.

Wanneer van voorgaande geen sprake is zal de volledige borg worden terugbetaald. 


De verhuurder zal uiterlijk 2 dagen na het aflopen van de huurtermijn de (resterende)borg terugstorten via het IBAN-rekeningnummer waarmee de huurgelden werden betaald.

 

Artikel 5 – Bestemming & gebruik Vakantiewoning Het Gevoel is exclusief bestemd voor bewoning op basis van vakantieverhuur.

De huurder kan van deze woning niet zijn vaste (hoofd)verblijfplaats maken. 
Elke wijziging door de huurder aan de bestemming of het gebruik van de vakantiewoning Het Gevoel is niet toegestaan.


De vakantiewoning bied slaapplek voor
maximaal 6 personen, de huurder dient zich hieraan te houden.

De verhuurder heeft de verplichting om zo spoedig mogelijk extra bezoekers of loges van te voren schriftelijk of tijdens het verblijf mondeling te melden bij de verhuurder.

In tijdig overleg kan er in bepaalde situaties een extra persoon om te logeren worden toegelaten.

Deze extra persoon betaald evenredig aan de voor genoemde kost extra de prijs van verblijf.

De overeenkomst eindigt van rechtswege na het verstrijken van de overeengekomen periode, zonder dat daartoe opzegging is vereist.
 
 

Artikel 6 – Leefregels bij het gebruik van de vakantiewoning
De huurder houdt rekening met de wettelijke bepalingen in het bijzonder met de bepalingen rond geluidsoverlast.

Hij zal daarom tussen 22.00 en 07.00 de nachtrust van de buren niet verstoren.
 
 

Artikel 7 – Afvalverwerking De huurder verbindt zich ertoe om het afval correct te scheiden op de wijze zoals dit in de informatiemap te vinden in de vakantiewoning wordt beschreven. 
Het afval wordt zoveel mogelijk gescheiden in de afzonderlijk aangeboden containers om daarmee het milieu zo min mogelijk te belasten. Het afval wordt door de verhuurder afgevoerd, tenzij anders is afgesproken. 


We scheiden het afval op groen – papier – plastic - luiers, incontinentiemateriaal en restafval.
 
 

Artikel 8 – Verplichtingen van de verhuurder De verhuurder draagt er zorg voor dat de vakantiewoning op de overeengekomen aankomsttijd in goede verzorgde staat van onderhoud, veiligheid en bewoonbaarheid aan de huurder beschikbaar wordt gesteld.

De verhuurder neemt de reservering en de behoorlijke uitvoering van het contract voor zijn rekening. 
De verhuurder is aansprakelijk voor storingen in de nutsvoorzieningen, tenzij er sprake is van overmacht.

De verhuurder bied de mogelijkheid om de accu van de elektrische fiets op te laden, en deze veilig te stallen.
 
De aansprakelijkheid vervalt ingeval van tekortkomingen door de huurder of een medehuurder, van elke onvoorzienbare of onvermijdelijke tekortkoming door derden, overmacht of een gebeurtenis die de verhuurder niet kan voorzien of vermeden, ondanks de genomen voorzorgsmaatregelen. Indien de huurder weigert intrek te nemen in de vakantiewoning omdat de staat ervan niet overeenkomt met wat er redelijkerwijs van mag verwacht worden, dan neemt hij hierover onmiddellijk contact op met de verhuurder. Indien het niet mogelijk is om tot een overeenstemming te komen, moet de klacht door een ter zake deskundige, zoals een advocaat, worden geverifieerd teneinde een objectief oordeel te verkrijgen. De partij die in het ongelijk wordt gesteld betaald de kosten.
 
 

Artikel 9 – Verplichtingen van de huurder De huurder zal met zorg gebruik maken van de vakantiewoning en zijn faciliteiten en inventaris. Mocht er bij aankomst of tijdens de huurperiode iets niet in orde zijn, zeker in de situaties waarbij een eventuele onveilige situatie kan ontstaan, is de huurder verplicht de verhuurder hiervan in kennis te stellen.

De huurder zal de verhuurder redelijke tijd geven de situatie in orde te brengen.


Bij het verlaten van de vakantiewoning, ook voor korte tijd, dient de woning volledig te worden afgesloten.

Bij diefstal en/of vermissing als gevolg van het niet nakomen hiervan zal de huurder voor de gehele schade aansprakelijk worden gesteld. De vakantiewoning mag niet gerookt worden.  
In de tuin mag enkel worden gerookt als er voor gezorgd wordt dat de resten volledig gedoofd zijn en deze daarna worden weggegooid in de daartoe voorziene asbak of afvalbak. 
Deze regel is om branden te voorkomen.

Dit geldt ook voor eventuele barbecue(resten) of gebruik van een vuurschaal.

Bij brand als gevolg van nalatigheid zal de huurder aansprakelijk worden gesteld voor de schade. 
Alle schade en/of vermissing dient voor vertrek van de huurder aan de verhuurder worden gemeld, wij stellen het op prijs als je dit ook doet door het invullen van het schadeformulier.
Dit formulier is te vinden in de informatiemap in de vakantiewoning.
De verhuurder is hoofdelijk aansprakelijk voor alle schade en/of verlies toegebracht aan de vakantiewoning, zoals op het einde of na de verhuurperiode door de verhuurder is vastgesteld. 
Dit is ongeacht of het om handelingen en/of nalatigheid gaat die door hemzelf en/of door zijn medegebruikers dan wel bezoekers werd veroorzaakt. 
Hij verplicht zich gedurende de huurperiode de vakantiewoning netjes en schoon te houden.
Hij brengt geen schade toe aan de planten in de tuin.
 
 

Artikel 10 – Aankomst en vertrek
Aankomst en vertrek vinden plaats op de aankomst- en vertrekdata en op de afgesproken tijdstippen
genoemd op de website en in dit artikel. 
De vakantiewoning wordt overeenkomstig het verhuurcontract opgeruimd en netjes aan de verhuurder ter beschikking gesteld,

de verhuurder dient deze in de zelfde staat ook weer achter te laten bij vertrek.
Bij aankomst controleert de huurder zelf en/of samen met de verhuurder of de vakantiewoning compleet en onbeschadigd is. 
Als er iets beschadigd is en/of ontbreekt, dan dient de huurder dit binnen 24 uur na aankomst te melden aan de verhuurder. 
Maak eventueel een foto. De verhuurder zal alles in het werk stellen om het betreffende te repareren,
te vervangen en/of aan te vullen. 
Meldt de huurder binnen 24 uur niets over beschadigingen en/of vermissingen, dan wordt geacht dat het terrein en de vakantiewoning in goede staat zijn afgeleverd.

Voor aankomst ben je welkom vanaf 15.00 gelieve de vakantiewoning op de einddatum uiterlijk om 10.00 uur weer te verlaten, andere tijden indien mogelijk in overleg.

In overleg kan er, indien ruim van te voren aangegeven en mogelijk voor de verhuurder,
een ander tijdstip worden overeengekomen en vastgelegd. 
Op het tijdstip van vertrek wordt de vakantiewoning samen met de verhuurder geïnspecteerd.
Als dit niet mogelijk is zal de verhuurder binnen de 48 uur de controle uitvoeren.
 
 

Artikel 11 – Eindschoonmaak is inbegrepen in de huurprijs.

Er wordt ervan uitgegaan dat de huurder zelf voor vertrek de vakantiewoning opgeruimd en bezemschoon achterlaat.

In geval van ernstige vervuiling kan de huurwaarborg (deels of in zijn geheel) worden gebruikt ter vergoeding van de gemaakte extra schoonmaakkosten. 
Er worden geen extra kosten in rekening gebracht als er is voldaan aan onderstaande voorwaarden.

De huurder zorgt er voor dat de vakantiewoning na afloop van de huurperiode compleet en netjes wordt achtergelaten. 


Het serviesgoed graag schoon terug in de kast, de gebruikte huishoudelijke apparatuur aub schoon achterlaten.

De koelkast graag leeg achterlaten.
Gebruikte materialen en voorwerpen (zoals lectuur en spelletjes) graag op de daarvoor bestemde plek terug plaatsen.
Elke ruimte graag- bezemschoon achterlaten - spullen en materialen terug op de plek waar ze werden gevonden -

bedden afhalen aub - de meubels achterlaten zoals u deze heeft gevonden - de ramen en deuren afsluiten.
Voor de badkamers en sanitaire ruimte geldt: - de douche en toilet in nette staat achterlaten –

Eventueel gehuurde badhanddoeken mogen op de grond van de badkamer achtergelaten worden.



Artikel 12 – Annulering en/of wijziging van de huurovereenkomst door de huurder 
De huurder kan op elk ogenblik het huurcontract geheel of gedeeltelijk opzeggen.

Elke annulering moet schriftelijk of per e-mail aan de verhuurder worden gemeld. 
Bij acute situaties tijdens de huur moet dit ook telefonische worden gemeld. 
Hij betaalt de verhuurder een schadeloosstelling voor de inkomstenderving die geleden is als gevolg van de opzegging in de vorm van een vooraf vastgelegde schadevergoeding. 
Deze schadevergoeding wordt als volgt bepaald: Annulering: Van 60 tot 30 kalenderdagen voor de aankomstdatum 25% van de huurprijs. Vanaf 30 kalenderdagen voor de aankomstdatum of bij no-show 100% van de huurprijs. 
Indien de huurder de vakantiewoning voor het einde van de huurperiode verlaat zal er geen restitutie plaatsvinden.


Artikel 13 – Annulering en/of wijziging van de huurovereenkomst door de verhuurder. 
De verhuurder kan de huurovereenkomst beëindigen of wijzigen in de volgende gevallen:

a) Bij niet (tijdig) voldoen van de huurprijs door de huurder.

b) Bij overmacht, onvoorziene of onvermijdelijke omstandigheden (staking, maatregelen van de overheid, milieu- en/of natuurramp, oorlog en of buitengewone weersomstandigheden, brand, overlijden van de verhuurder(s) of hun naaste familie.

Alle door de huurder betaalde bedragen voor nog niet verstreken overnachtingen zullen binnen 30 kalenderdagen na beëindiging van de huurovereenkomst aan de huurder worden geretourneerd, zonder recht op schadevergoeding.

c) Wegens omstandigheden, die van zodanige aard zijn, dat verhuur van het vakantiewoning onmogelijk wordt zoals bij diefstal van inventaris, vernielingen aan de vakantiewoning en het ongeoorloofd toelaten van personen 
(zie artikel 5) en/of het breken van de wettelijke regels zoals nachtlawaai (zie artikel 6). 
Indien dit aan de huurder te wijten is, worden betaalde bedragen voor nog niet verstreken overnachtingen niet geretourneerd.

d) De verhuurder is niet aansprakelijk voor schade die de huurder lijdt als gevolg van de beëindiging van de huurovereenkomst.

 

Artikel 14 – Huisdieren 
Huisdieren zijn niet toegestaan, noch in de vakantiewoning, noch op het terrein.
 
 

Artikel 15 – Roken en drugs
Roken en ook het gebruik van (soft of hard)drugs zijn in de vakantiewoning niet toegestaan.

 

Artikel 16 – Klachten 
Alle klachten die betrekking hebben op het gebruik van de vakantiewoning, dienen door de huurder meteen bij de verhuurder te worden ingediend. De huurder zal de verhuurder voldoende gelegenheid en medewerking geven de klacht binnen redelijk tijd te verhelpen. De verhuurder zal zich inspannen om de klacht zo snel als mogelijk en naar tevredenheid van de huurder op te lossen. Mocht de klacht niet bevredigend kunnen worden opgelost, dan dient deze door de huurder schriftelijk en gemotiveerd te worden ingediend bij de verhuurder. Klachten kunnen uiterlijk 14 dagen na afloop van het verblijf in de vakantiewoning worden ingediend.

 

Artikel 16 – Aansprakelijkheid & recht Er wordt vanuit gegaan dat de huurder zorg draagt voor de vakantiewoning. Dit wil zeggen dat de huurder zorg en respect heeft voor de vakantiewoning zoals het sluiten van ramen en deuren bij wind/regen, het afsluiten van de woning bij afwezigheid, het gebruik van vliegenhorren en hordeur, het redelijk verbruiken van water, gas en elektriciteit, alsook de zorg voor het buitenterras, tuin en omgeving, zoals het niet veroorzaken van geluidsoverlast. In het geval dat het gedrag van de huurder leidt of kan leiden tot een hinder of een last, dat het de goede verloop van het verblijf in gevaar kan brengen, behoudt de verhuurder zich het recht het contract, zonder voorafgaande kennisgeving en zonder schadevergoeding, op te zeggen. De huurder is verantwoordelijk en hoofdelijk aansprakelijk voor diefstal van en schade aan de inboedel als de diefstal gebeurt zonder sporen van braak, bijvoorbeeld door het niet afsluiten van ramen en deuren bij afwezigheid. Tevens is hij aansprakelijk voor alle verlies en/of schade aan de vakantiewoning, ongeacht of dit het gevolg is van handelen of nalaten van de huurder dan wel derden, die zich met toestemming van de huurder in of rond de gehuurde vakantiewoning bevinden. Bij onjuist gebruik c.q. onjuist achterlaten van de vakantiewoning zullen de kosten aan de huurder worden doorgerekend.
 
Hoe zorgvuldig een huurder is en hoe goed deze ook let op de medegebruikers en eventuele bezoekers/gasten, er kan altijd wat misgaan, zoals de in artikel 4 en 9 beschreven mogelijke schade. 
Het is vanuit dat oogpunt dat de huurder met de ondertekening van het contract en de algemene voorwaarden verklaart dat deze in het bezit is van een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering. 
Op deze manier zijn geschillen van schade, groter dan de huurwaarborg, uit te sluiten.
 
Het wordt aanbevolen om naast de eigen aansprakelijkheidsverzekering, een aparte reisverzekering en annuleringsverzekering af te sluiten.

Het is de verhuurder toegestaan, na afspraak met de huurder, de vakantiewoning te bezoeken, ten einde na te gaan of alle verplichtingen worden nageleefd.

Dit recht dient rekening te houden met het privéleven van de huurder en kan enkel bij vermoeden van nalatigheid te worden uitgevoerd. 
De verhuurder kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor: a) Diefstal, verlies en/of schade, van welke aard ook, aan de huurder en de goederen van de huurder meegebracht tijdens of ten gevolge van de huur van en het verblijf in de gehuurde vakantiewoning. b) Gebreken aan en/of buitenwerking stellen van technische apparatuur in de vakantiewoning, tijdelijke uitval of storingen van water- en/of energiehuishouding en/of door derden, zoals wegen/of bouwwerkzaamheden in de omgeving van de vakantiewoning. 
c) Schade of letsels als gevolg van het gebruik van de vakantiewoning en/of ongevallen in en rond de vakantiewoning.
 
Op alle geschillen tussen huurder en verhuurder is het Nederlandse recht van toepassing.


© Copyright Vakantiehuis Het Gevoel 2022


Share by: